Nevím jak tuto rubriku v současnosti nazvat, ale novinky to byly přeci jen dřív . Jsou to spíš ozkoušené a fungující záležitosti nečerpající z teoretických výpočtů a odůvodňování ale ze zkušeností našich i jiných modelářů

 

!!! občas se ptáte : bude mi to létat s motorem xy ?

             odpověď : nevím, jak to mám vědět.

      Ale dopracujete se k tomu následovně. Potřebujete vědět hmotnost prázdného letadla dejme tomu s povrchovkou. Takže hmotnost letounu s povrchovkou činí cca 200g (u všech našich letadel), přičtě te všechny elektrické a mechanické komponenty, které hodláte uplatnit při stavbě. Pokud je výrobce motoru v obraze tak není problém zjistit jakou hmotnost jeho motor zvládá a jak (viz. např tabulky MEGA v modelářských časopisech, kde je zhruba uvedeno pro jakou kategorii letadel se motor hodí). Je to takhle jednoduché. Člověk to dřív nebo později zjistí sám. Ve finále člověk zjistí, že to je ve skutečnosti ještě jednoduší a že některé věci mu zbytečně zabírají již léta mozkové kapacity. Soukromě tomu říkám  PLÝTVÁNÍ MYŠLENKAMA. Přiznám se, že mi tenhle termín připadá dokonalý aplikuji ho velice často zejména mimo modelařinu

 

!!!...  Nenapsal jsem zde jednu vlastně dost zásadní věc. U EPP JET je nesporná výhoda motoru vzadu co se týče jeho životnosti při havárii - to je celkem jasné (naposledy bylo možno vidět v Čáslavi kdy mě jeden modelář z Rakovnického týmu sundal tím, že po svém letu nevypnul vysílačku (!!!) zavání to slušným řepáctvím. Sice jsem svého miga - 29 slepil, ale už jsem v sobě nenašel odvahu letět znovu za  přítomnosti jejich týmu kde zřejmě žádná domluva neplatí . Když už letadlo /EPP JET/ holt spadne, pocity pilota jdoucího si pro stíhačku jsou jakž takž v pohodě, neboť vím, že pokud to dopadlo hodně špatně mohlo by být maximálně zničeno např. servo nebo zlomená vrtule - nikdy se mi nestalo, že by to odnesl motor nebo regulátor či přijímač. Za těch několik set letů jsem zrušil servo asi dvakrát a to při brutální havárii. V plné rychlosti do země. Jenže on si člověk zvykne na tu pohodu, kdy má letadlo vychytané a později mu moc nejde pod fousy i to,že musí sem tam něco lípnout vteřiňákem. Je to sice  účel, kerý jsem chtěl docílit a to je minimum problémů s letadly a pohoda při létání plus minimální materiální ztráty /jentak mimochodem z ekonomických hledisek špatný produkt na trhu :-) jelikož jde opravovat vteřiňákem téměř do nekonečna/ ale vůbec jsem nečekal, že to ve mně stejně jako v ostatních mi známých případech probudí tento  druh pohodlnosti. Moc se mi tedy s jinými letadly létat nechce  bylo jich už docela dost a nebyl jsem jimi tolik nadšen jako stíhačkami. Vystihl to mimo jiné dobře kpt. Fangeli který říká, že si na stíhačkách zkazil ruce protože létají vždy a teď když má létat s letadly, která ve skutečnosti moc nelétají tak má honičku. Samozřejmě se nejedná všeobecně o všechna ostatní letadla kromě stíhaček (přeci jen někteří výrobci odvádějí dobrou práci) - ale i já musím říct, že jsem byl občas svědkem různých zvěrstev páchaných na modelářské veřejnosti a podepřených velice účinnou reklamou známých výrobců. Je to zvláštní prostředí ta modelařina . No ani jsem se nechtěl rozepsat na tohle téma, ale holt je to tak,  stejně jsem se o tom občas bavil  s cizími modeláři tak proč to takhle koneckonců vlastně nenapsat. Jak bývá zvykem nemůžu si dovolit být konkrétní - nejsem rozený bojovník.

No ale teď se musím vrátit k úvodu téhle poznámky ta zásadní věc je : jelikož je vše v EPP JETu  daleko za eppéčkovým čumákem letadla tak případné poškození cizí věci nebude nikdy takové jak s jiným letadlem hmotnostně srovnatelným (záměrně píšu jen cizí věci - nejen já jsem byl svědkem nárazu třeba do zaparkovaného auta jiného modeláře - sám jsem dostal kdysi zásah třapůlkou spalovákem do dveří auta. Dotyčný se tehdy aspoň omluvil na rozdíl od modeláře ze slavného Rakovnického týmu.

 

!!!.... Na některé e-maily nestačíme reagovat. Jedná se  ale  o věci, které najdete na našich strankách

 

!!!.... Akumulátory GP 1100 NiMH  jsem prohnal vzduchem v Raptorovi a musím říci neskutečné tedy nesrovnatelné s KANy 1050. Výrobce udává vybíjecí proud 20A snad bych mu i věřil. Je to moc hezké obzvlášť v desetičlánku. Koupíte je v GES Hradec Králové deset kousků lehce přes pět set peněz Je to velmi dobrá baterka - doporučuji.

 

!!! .... motor PJS 400 airforce má několik kladů, které stojí za zmínku

         1. snad nejsnadnější  montáž a demontáž do letadla

         2. naprosto bezproblémové chlazení

         3. srovnatelnost s motory ostatních výrobců

         4. nízká hmotnost

         5. příznivá  cena 

na obrázcích si prohlédněte právě tu snadnou montáž. Je provedena pomocí uhlíkové trubičky, která je zapíchnuta zezadu do trupu. U tlačných pohonů plně dostačuje toto řešení. Jak si všimnete chlazení nepotřebuje komentář. Nedalo nám to a vyrobili jsme letadlo specielně pro motor PJS, tím letadlem je Harrier Gr.7. Letové zkoušky proběhly příznivě, v dohledné době bude Harrier k mání. Můžete se těšit na plastovou kabinu a zvýhodněnou cenu stavebnice komplet i s motorem. Samotné letadlo bude za obvyklých 1690 kč.

 

!!! .... Proč motor PJS se dozvíte příště. tj. co nevidět a to znamená vlastně v dohledné době

 

!!! ...Dodržujte stavební návod, neuplatňujte své vlastní aerodynamické p o c i t y a zkušenosti, především na nosných plochách /žádné dobrušování/. Občas spíš zřídka se někdo najde. Tuhle práci jsme udělali my, pak se Vám může stát, že to nebude létat tak jak to má být, nebude to létat tak jak jste to viděli tj. tak jak Vás to někdy oslovilo. U těchto letadel nelze vycházet z toho co se po léta čte v ..... . Doslova a do písmene - kdybychom setrvali na všeobecně zažitém tryskáče z EPP by nebyli. Začali jsme s EPP JETY před třemi roky, dnes je situace trošku jiná. Už se tolik lidí nepodiví nad malými křídly a přitom nad neskutečnou minimální rychlostí letadla /které se své předloze přibližuje/ při použití běžných baterek ( natož Lipolek ! ), zejména v osmičlánku. Zkrátka a dobře letadlo postavte tak jak je dodáno a nic nezkazíte. Dejte si spíš chvilku práce s dokonale namíchaným odstínem barvy a lihovým fixem na klapky eventuelně paneláž, věřte ve finále zjistíte, že Vás pěkná povrchovka osloví víc než jste původně čekali s letadlem z EPP. Jak to bude vypadat záleží na Vás buď jste modeláři nebo piloti. Nic víc, nic míň a nic ve zlým.

 

!!! ... počasí nic moc poznám to podle toho, že na letišti jsou jen EPP JETy a když nefouká tak taky protože ostatní opravují :-). To není škodolibost to je občas pravda.  Ale to už známe 

 

!!! ... silové vodiče tj. od regulátoru k baterkám smotávejte k sobě nebo chcete- li proplétejte!. Anténu od přijímače veďte co nejdříve pryč od silových vodičů ideální je kolmo od nich do zářezu v křídle. Byl jsem upozorněn, že na to nikde neupozorňuji tak na to upozorňuji.

!!! .... JARNÍ AKCE skončena 

!!! .... Tentokrát bylo Z ukryto v sekci 69. základny, v místě kde velitel základny předvádí manévr a v rukou drží MiG-29 v českých barvách

 

!!! .... Výherce akce Z si vybral Gripena 

 

!!! .... Rozhodli jsme se zvýhodnit i druhý e-mail který reaguje na akci Z, sníženou cenou stavebnice dle vlastního výběru tj. 1200 KČ.

 

!!!! .... Blahopřejeme, první e-mail na novou akci Z přišel 17.5. v 9 : 40 hod z adresy Martin.Lopez@csa.cz. Získává stavebnici zdarma dle vlastního výběru. Samozřejmě z naší produkce :-)

 

!!! .... Obdržena zpráva o vytvoření Nesvačily display - box je tvořen Su-27, Su-37

!!! ....JARNÍ AKCE stále trvá, protože trvá i jaro

!!! .... Co nejdříve uvedeme údaje k motoru PJS 400 Airforce, který je možné montovat do EPP JETů. 

 

!!! ....Stále častěji zjišťujeme, že vaše letadla  létáte s různými motory  ať už s převodovkou nebo na přímo. Naštěstí létají s lecčíms. A je to dobře !

    Dá se říci že motor dokážete vybrat podle letové hmotnosti  modelu a nahlédnutí do prospektu výrobce motorů. Kde se dá vyjít z naměřených údajů /hmotnost letadla, otáčky při určité vrtuli, proud, napětí.... Solidní  výrobce  uvádí jakou letovou hmotnost   motor zvládá a při jakém proudu /vrtule, otáčky/ a také  jak. Uděláte si podle toho představu co můžete od letadla čekat.  Záleží  na tom jakým stylem chcete s letadlem létat. Pomalu,  razantě, dlouho, velice ostře atp. To je faktor který si musíte uvědomit. Podle osazení motorem a vhodnými akumulátory se pohybujete v širokém spektru letových režimů /dá se říci od beránka až po vlka/ a letadlo stále létá. Právě proto předvádíme např.  Raptora, osazeného tak aby létal velice mírně, na druhé straně např. některé ze sůček  bývá osazeno záměrně ostřeji aby byl jeho letový projev  jiný. Mělo by být z předchozí věty zřejmé , že lze tyto letadla klidně předvádět i v opačném osazení. 

 

!!! .... V Nesvačilech nebo spíš v abnormální zimě jsem létal se       Su- 37 superlight / MiG - 480, aku 8 x KAN 1050 /

                                                                                                          MIG-35 / MEGA 16/15/3, vrtule 6x3, 8x1700 NiMH / 

sůčko jsem předvedl tak abych demonstroval jeho příjemné letové vlastnosti a zároveň atraktivitu ve vzduchu, naproti tomu s MiG - 35 jsem vystoupal po startu co nejvýš abych demonstroval výkon nové generace ruských strojů. V tomto případě jsem, šel na přistání dříve tj. bez ohledu na stav baterek, byla zima že jsem nemohl páčkovat. Dobu letu s třízávitem jsem předvést nechtěl - zmrznul bych. Doba letu viz níže.

 

! ! ! .... konečně něco pro začátečníky. Takže začínající pilot může létat rovnou se sůčkem. Stavebnice obsahuje model su-37 superlight, motor MiG 480, 2 ks servo GWS a běžnou modelářskou bižuterii. Jedná se o velmi hodný a stabilní letoun, zvládající létání na svahu, je citlivý na termické proudění. Je určen pro osazení akumulátory 8x KAN 1050 NiMH nebo LiPOL. Předvedeme jej  mimo jiné v Nesvačilech v neděli 25.4.2004. Letoun je možné po výcviku na této  superlehké verzi předělat jednoduchým konstrukčním zásahem na  běžnou verzi osazenou sřídavým motorem a náležitými akumulátory. Cena modelu je  2400 KČ.

! ! ! ....stále trvá  JARNÍ AKCE na MiG - 25 neboli FOXBAT právě je k mání za 1.100, poštovné neúčtujeme. Vlastně skoro 600 KČ dolů a máte téměř dvě serva GWS, která do něho osadíte. Polítáte si dobře i s osmičlánkem, vrtule 6,5x4. 

 

! ! ! .... třízávit tj. MEGA 16/15/3. Dnes jsem zkoušel 9x1200NiCD a 9x1700NiMH v kombinaci s třízávitem v MiGu 35, vrtule 6x3. Nelze napsat jinak než že je to letadlo na dvorek :-). Kolmý start do ztráty viditelnosti není problém, díky malému ploš. zatížení přistání zpět na dvorek téměř kolmo. Mezitím stratosféra. Doba letu (ne chodu motoru !) 7min. 9s ! ! ! (snad bych ještě minutu zvládl - nechal jsem si trošku rezervu)Tak dlouho proto, že má letadlo obrovský přebytek výkonu a s plynem se hospodaří jen čas od času, díky tomu baterky méně než vlažné tj.teplota asi jako na konci nabíjení při vypnutí na začátku ohřevu :-) . Další let jsem si zkusil to samé jen mu trošku častěji přikrmit plynem, nárust teploty už byl mnohem větší - samozřejmě.V případě prvního letu jsem si vychutnal i okamžiky kdy letadlo ,,abrakadabrou" z vysoké rychlosti zastavím a stojím na fleku, doslova stojím (třeba i na zádech) pak zas rozběh atp. Myslím že takový rozsah rychlostí jsem ještě neviděl. Docela překvápko chvilku z toho jde hrůza ale pak to v člověku probudí zdravou zvědavost. 

 

! ! ! .... Čas od času zkoušíme, něco mimo běžnou výrobu. Teď např. o 30% větší letadla /jednu deltu a jednu klasiku. Výsledek byl horší než jsme čekali. Minimálky stejné ale díky většímu čelnímu odporu bylo potřeba rapidního nárůstu proudu aby letoun dokázal letět i stejné maximálky. Když to shrnu - velké neskladné letadlo a pěknej žrout baterek, dokud se létá pomalu působí majestátně ale co dál? Ani kočka ani pes. I tak je možno objednat před tím ale osobně domluvit podrobnosti

 

! ! ! .... Pravidelně formujte akumulátory budete se divit jak dlouho je zachováte při síle. Osobně to praktikuji tak, že když pár dní nelétám tak postupně formuji. Od začátku roku jsem veškeré sady /mimo zakonzervovaných*/ formoval asi pětkrát. Moje schulzka má jeden formovací režim v počtu 3 vybití /3 nabití. Většinou hned po skončeném formovacím cyklu nejdu létat a tak baterky (NiCD) vybiju, NiMH nechám nabité. NiCD baterky se snažím nabít max. asi hodinu před letem běžným nabíjecím režimem

*až najdu odvahu čelit ukamenování myslím tak devadesáti procenty  modelářů napíšu jak zakonzervovat baterky třeba i na několik let bez podstatné změny jejich vlastností, a při tom se o ně vůbec nestarat až do doby jejich opětného zprovoznění.

! ! ! .... trošku jsem sepsal přečasování stejnosměrů je to ve stavební příručce

 

! ! ! .... Jen tak pro formu se zmiňuji, že jsem měl v poslední době párkrát problém s vteřiňákem. Používám už jen střední a u dvou se mi stalo, že téměř nespolupracoval s aktivátorem, přičemž aktivátor jsem měl ozkoušený. Zdá se mi, že to hoši trošku začali ředit. Střední nebývá střední, ale téměř řídký. Používám zásadně jednu značku tak to vidím celkem názorně. Něco podobnýho jako dát si dobrovolně podmíráka v oblíbené restauraci /v ČECHÁCH SE MI ZDÁ PŘÍMĚR K PIVU OBZVLÁŠŤ NA MÍSTĚ :-) je to takový názorný

 

! ! ! .... Postavil jsem si MiG - 29, naložil desetičlánkem KAN 1050 NiMh, vrtule 6x4 nebo i 6x3, motor MEGA 16/15/4. Aby to vypadalo dokonale zhotovil jsem mu i podvěsy jako skutečné devětadvacítce. Letové vlastnosti vynikající. Skvělá minimálka, létám ji nataženou jako skutečné letadlo. Maximálka velice slušná. Dá se s tím létat za domem a přitom dokážu prohnat ptáky po obloze, je to skvělý hmotnostní a rychlostní kompromis. No jsem tak nadšen, že jsem to hned musel napsat, mám s ním asi 10 startů.

 

! ! ! .... Rád bych uvedl na pravou míru jednu věc. Občas se setkávám s tvrzením, že prý s našimi letadly létáme kombat /srážíme se z oblohy/. Tak prosím není to pravda, prostě lítáme líbí se nám tryskáče na obloze a já nevím co ještě. Pokud se srazíme - schválně to není. Co bychom si povídali když už se s tím člověk dělá nemusí to hned rozčtvrtit a zase slepit.

 

! ! ! ....Létání u Pardubic 12-13 června, je to sobota a neděle  jedná se o létání elektroletců, které pořádá Pardubický modelářský klub Bigi Žantovského na pěkné travnaté ploše pod Kunětickou horou. Zejména neděle je volné létání / budu Vás s předstihem informovat o co v jednotlivých dnech půjde/. Já osobně jsem rozhodnut vzít vše /z EPP Jetů/ co doma najdu i za cenu, že bych to měl zprovoznit přímo na místě. Předběžné ohlasy Vás modelářů jsou velice příznivé. Bude zde možno vidět EPP JETy ve větším množství jak na zemi tak na obloze. Navrhuji pojmout tuto akci pro piloty EPP JETů jako cvičení :-)

 

! ! ! .... Akce Z, která proběhla 23.2. měla velkou odezvu ve Vašich řadách. Letoun dle vlastního výběu  z naší produkce /vybral si Mig-29/ získal tentokrát pan Petrák. Téměř 10 minut po umístění "Z" na web - pro tentokrát v sekci bazar - přišel od něho mejl. Jako bonus za rychlost ziskal ještě střední vteřinové lepidlo. Slíbil, že přijede se stíhačkou /jestli ji do té doby nerozbije/ v červnu na lítání do Pardubic

 

! ! ! .... jak lepit směrovky - nový příspěvek ve stavební příručce

 

! ! ! ....to musel vymyslet hodně líný člověk.... 

Poznamenal jeden z pilotů kladenské stíhací základny po shlédnutí CD dokumentující stavbu tryskáče EPP JET. Je to pro nás velká poklona, to je to co jsme chtěli dosáhnout. Letadlo musí být schopen postavit kdokoliv, dnes už klidně řeknu bez nějakého vyměřování*, bez speciálního nářadí, přípravků a třeba i v obýváku. Ještě bych k sobě poznamenal nejen líný ale i nešikovný, nepřesný ale i zbrklý. Takže se není potřeba bát, letadlo se staví poněkud jinak než bývá zvykem, jde to rychle a jednoduše.

Ovšem  měl jsem možnost shlédnout stavbu jedním německým modelářem, přiznám se že takové množství zhotovených přípravků jsem dlouho neviděl. Dotyčný si to zřejmě dost užíval, moje pocity byli úplně jiné a nerad bych je blíže popisoval. Byla to trapná šílenost. Myslím, že se mají v Německu ještě co učit /nebo spíš učit znovu, už zapomněli/. Dřív jsem si myslel, že jsou Němci nafoukaní - když jsem je tak pozoroval na nějaké té mod. akci v tuzemsku. Ale domnívám se, že opak je pravdě blíž. Myslím, že spíš zírají na to co zde běžně létá a v jak dokonalém provedení.

Ještě k té stavbě, přístup toho Němce bych přirovnal asi jako kdybych potřeboval natřít plot a za tím účelem bych si objednal na týden autojeřáb. Takhle prosím ne ! Stavte EPP JETY bez autojeřábu :-)

 

*kdo stavěl JET již podruhé ví o čem mluvím

 

! ! ! Uvažujeme o zřízení malého diskuzního fóra zabývjícího se EPP JETY

 

! ! ! Jeden z modelářů mi oznámil, že se mu zdá převodovka do F-22 zbytečná, mně vlastně taky. Nebudu zdržovat prostě třístovka na přímo, vrtule jogurtovka, baterky LiPol /nebo KAN 1050 NiMh/ dvě serva HS-55 jako delta mix na výškovce a letová hmotnost 350-380g. Není co řešit. Bohužel se mi vykouřilo z paměti jméno tohoto pilota, omlouvám se. Místo nosníků používá pásku o které jsem se zmiňoval níže ale shodli jsme se na tom, že u takhle lehkého letadla není nutná. Kolega modelář již takto nějaký čas létá /v brzké době si raptora takhle osadím taky protože se mi to zdá vynikající řešení/ a děkuji mu za poznatek o který se s námi podělil. Má to u mě :-) 

 

! ! ! Jen do 24.12. 2003 koupíte model za 1350 kč. Zbyde na kapra

Nechte chudáka kapra plavat a kupte si ještě SPEED 300 s převodovkou 5:1 a věřte, že máte velice slušně vybaveného F-22 Raptor. Letová hmotnost s 8čl. Graupner 720 mAh kolem 400g. Je to pohon, který se používá v Torech. No a jestli už dosloužilo....... Je to taková akce kvůli kaprům. Proto do 24.12. Tak tahle akce již skončila, ale máme pro Vás připravenou akci Z.   Z = zdarma. Občas se zde objeví písmeno Z a kdo bude mít štěstí a pošle první z Vás e-mail na naší adresu, může si vybrat jakýkoliv letoun z naší produkce zdarma. Stačí kliknout na Z, které bude jasně označeno a provázáno s naším e-mailem. Z se může objevit  kdekoliv na našich stránkách. Good hunting

 

! ! ! Připravujeme F-18 Hornet

 

! ! ! Podvěšená F-15

 

! ! ! Nebojte se podvěšovat svoje stíhačky různými nádržemi nebo maketami raket, raketnicemi atd. Nádrže stačí vyrobit z EPP a podvěsit je pomocí proužku suchého zipu. Tyto doplňky vypadají velmi efektně a letové vlastnoti se moc nemění. Je jen třeba najít kompromis nízká váha/ dostačující pevnost. I tak Vás zase vteřiňák zachrání takže o nic nejde

 

! ! ! Létání v Hi-fi kvalitě v podání toho nejpovolanějšího naleznete v sekci 69. základny

 

! ! ! Tak takhle vyrábíme sůčka. Zde je obrázek ze současné seriové výroby 

 

! ! ! Myslím, že jsem o tom tady ještě nepsal ale stala se mi jedna taková poučná věc. Před zahájením JET Meetu jsem si zkoušel MiG-29. Hned po startu jsem však musel přetrimovat a to dost podstatně.V tu chvíli jsem nevěděl která, to teda vlastně bije. Jinak to létalo celkem v pohodě. Po přistání jsem zjistil, že jsem ovládal POUZE jednu polovinu výškovky !!! Plyne z toho poučení - když pominu předletovou přípravu - , že to maj ty rusáci vymakaný.

 

! ! ! F-22 Raptor lze provozovat i na motor řady 300 s převodovkou, letová hmotnost se pohybuje kolem 400g !!! Zatím nemáme víc informací, ale jsme tím sami příjemně šokováni. Ovládání 2 servy, letový projev prý vynikající

 

! ! ! Dále reaguji na Vaše časté dotazy stran ovládaných kachních ploch. Spíš se hodlám zabývat sklopnou náběžnou hranou křídla (slotem). Protože pokud mám přemotorované letadlo se solidním plošným zatížením už tam téměř není co zlepšit. Není moc efektivní strávená doba nad ovládáním kachen ku zlepšení letových vlastností - skoro bych řekl na úkor reality letu. Samozřejmě, že s kachnami zaletíte loping v rámci cca 1m, bez kachen ale v rámci 2m - když chcete. Minimálka bývá stejná. Jediný rozdíl vidím ve schopnosti letů na vyšším úhlu náběhu - pochopitelně.

 

! ! ! Odpovídám touto cestou zájemcům o F-16. F-16 je pokračování v EPP JETech. Návod je zde již velice stručný a zabývá se pouze odchylkami od stavby jiných jetů. Nezabýváme se zde např. lepením LERXů, zabudováním motoru, vypalováním drážek .... Kdo již nějaký ten EPP JET postavil má jasno, proto neprodáváme F-16 jako první JET.

 

! ! ! Shrňme to ještě jednou a naposledy (dnes) :

motor MEGA 16/15/4 Acn  použijete do všech typů letadel

8-9x1250 NiCd  /MiG-25,29,35   Su-27,34,37  Gripen, F-15  /vrtule 6x4,6x5, 6,5x4/

8x1050 Kan NiMh /RAPTOR/  vrtule 6x4  v této konfig. bude letoun extrémně obratný

10x1050 Kan NiMh /všechny typy letadel s vrtulí 6x4 -získáte odlehčenou verzi např. pro začátek s JETy

Jsou to osvědčené konfigurace, záměrně jsem vynechal např.1700 NMH /za ty peníze se mi dnes  nejeví příznivě/ 

naopak fajnšmekr** jistě tryskáče naloží třeba 8,9 nebo 10x1600NiCD, namontuje vrtuli 7x4, eventuelně použije třízávit (MEGA 16/15/3).

** FAJNŠMEKR je pilot, který už s JETEM lítá a chce přitvrdit. Dřív nebo později 

! ! ! Zkoušel jsem na Su-37, dle doporučení pana Štráchala (pilota Su-27) vrtuli 7x4 s 9x1250 NiCd. Kroutící moment, kterého jsem se obával se nekonal.Jednoznačný a potěšující přírůstek výkonu. S 8x1700NMH se vrtule nejevila dobře, zde se mi kr. moment projevil.Připisuji to příliš lehkému modelu, silnému větru, a ledabylému vyvážení

! ! ! Dlouho jsme váhali ale nakonec jsme přeci jen uveřejnili materiály z našich začátků - je to v sekci 69. základny

! ! ! Byli jsme na Model Hobby - kdo nebyl o nic nepřišel, takže skvělá akce ale akce Kryštof byla mnohem lepší. 

! ! ! Letecký cirkus místo CIAFu  (je to v sekci 69. základny)

! ! ! Boris Guič legendární propagátor EPP vymyslel skvělou věc, přirovnal bych to k vynálezu parního stroje

! ! ! Před 7 minutami. Po 7 minutách

! ! ! Dnes jsme zkoušeli MiG-35 s desetičlánkem 1050 NiMH KAN a nevypadalo to vůbec špatně

! ! ! Něco málo k pákovým poměrům na servech HS-55 čtěte zde

! ! ! Pro piloty z jiných základen 

! ! ! MiG-25 umí příjemně třímachově pohladit

! ! ! Podívejte se na nové AKU, které jsme nedávno testovali. Jeví se zajímavě i cena okolo 75kč za článek na pultech modelářských prodejen, naleznete zde i doporučené pohony  

! ! !  DVA V JEDNOM. Máme pro Vás připraven  model, který vypadá jako jeden a přitom to jsou dva. Foto Tento letoun Vás spolehlivě a nenásilně zasvětí do EPP JET. Je to bezesporu nejhodnější a nejobratnější letoun z EPP JET .