Pár obrázků SU-37 s použitím 2 serv snad postačí.Potřebujeme 2 dráty ke kolu a buď uhlíkouvou trubičku nebo vnější část bovdenu , poslouží  jako futro pro drát

ze strany.jpg (17932 bytes)  náhon k výškovce spojíme např. takto

vrch.jpg (13301 bytes)  drát ke křidélkům je na každé straně přerušen a vyveden nahoru k servu  tahkrid.jpg (12936 bytes) 

spodek.jpg (20047 bytes)  drát k výškovce je nepřerušen, je veden skrz trup  tahvysk.jpg (12663 bytes) na jednom z konců vidíte kuličku pro kloubek táhla (pro inspiraci)

Na rozdíl od táhel křidélek, musíme táhla výškovky naohýbat až po protažení skrz trup tedy samozřejmě na jedné ze stran. Jen pro doplnění drážku táhla zhotovíme klasicky pájkou a vlepíme vteřiňákem.

2s.jpg (48239 bytes)  2se.jpg (26700 bytes)  tyto dva obrázky jsem se rozhodl umístit poté co jsem si uvědomil, že řada pilotů byla zvyklá náhony zhotovovat pouze z táhel v bovdenech atd. Je nutné si uvědomit, že servo musíme využít co nejlépe tj. nepřeťěžovat jej zbytečně velkými pákovými poměry. V praxi to vypadá tak, že se mi na zemi jeví výchylka na výškovce skvělá avšak ve vzduchu zejména při rychlém sestupném letu tahám, tahám a ono pořád nic. Odpor vzduchu nedovolí servu pohyb - musí se upravit pákový poměr.Tady už nepomůže zvětšování výchylky. Stačí dodržet velikost páky, která je označená šipkou a servo funguje tak jak má.

Zkrátka a dobře pokud se Vám některé letadlo jeví tupé na výškovku není problém v servu nebo v letadlu ale v tom co po servu chcete. Při použití serv HS-55 mi letadlo musí v kterémkoliv režimu okamžitě reagovat což se mi taky skutečně děje. Abych se přiznal, byl jsem až překvapen neznalostí některých modelářů, nebudu nikoho  jmenovat ani sebe ale když si uvědomím, že jeden z nich píše zasvěcené články, skoro se červenám za něho. 

 kridelko.jpg (17758 bytes)  konečně /ale nerad/ jsem  havaroval se sůčkem a můžete  tedy vidět provedení křidélek pomocí jednoho serva, takhle rozlousknuté letadlo /poněkud jsem ho přetížil - 1100g letovka !/ jsem opravoval 10 min.

v levém dolním rohu ruka Pavla Osipoviče nadpraporčíka EPP z 69. taktické stíhací základny Předměřice nad Labem

f22výchylka.jpg (44336 bytes)  výchylka na výškovce Raptora, skutečně

 mig25sp.jpg (22628 bytes)  anebo delta mix třeba u MiG-25 nebo taky u něčeho jiného. Jak chcete.

mig25dalsi.jpg (26223 bytes)  zajímavé provedení pomocí páky lodního kormidla. Obě klapky výškovky jsou spojeny drátem 2mm a zalepeny vteřiňákem do balzy. Protaženým  skrz trup - pokud to jde tak v LERXU když ne tak jednoduše na vrchu nebo spodku LERXu -  v trubičce /bovden/. Geniálně jednoduchý nápad mjr. EPP Věřtáta z Kladenského komanda.